Ulubione

Przygotuj się na DirectX 12 Ultimate z GeForce RTX

DirectX 12 to interfejs API, który umożliwia programistom dodawanie niesamowitych efektów graficznych w grach dla komputerów PC z systemem Microsoft Windows. DirectX 12 Ultimate to najnowsza wersja interfejsu API i nowy złoty standard dla gier kolejnej generacji. DX12 Ultimate przenosi gry na zupełnie nowy poziom realizmu dzięki obsłudze ray tracingu, modułów cieniowania Mesh Shader oraz technologii Variable Rate Shading i Sampler Feedback. GeForce RTX to pierwsza i jedyna platforma PC zapewniająca obsługę tych przełomowych funkcji.

Przygotuj się na DirectX 12 Ultimate z GeForce RTX

DXR (DirectX Ray Tracing)

DirectX Raytracing umożliwia symulowanie w grach prawdziwego zachowania się promieni świetlnych, zapewniając niezwykle realistyczne i piękne efekty graficzne, takie jak globalne oświetlenie, refleksy świetlne i cienie. Układy GPU GeForce RTX zostały zaprojektowane od podstaw pod kątem wymagań związanych z ray tracingiem. Wyspecjalizowane rdzenie RT dostępne wyłącznie w kartach graficznych GeForce RTX zapewniają wydajność na poziomie miliardów promieni na sekundę oraz nawet 3-krotnie wyższą częstotliwość generowania klatek w grach i aplikacjach obsługujących technologię DXR. Dzięki temu po raz pierwszy w historii możliwe jest wykorzystanie techniki ray tracingu w czasie rzeczywistym.

VRS (Variable Rate Shading)

VRS to technika renderowania obsługiwana przez procesory graficzne GeForce RTX, która zwiększa wydajność poprzez dostosowanie współczynnika cieniowania do różnych obszarów sceny. Technika VRS umożliwia zastosowanie technologii NVIDIA Adaptive Shading, która mierzy przemieszczanie się i zmiany koloru z klatki do klatki i w inteligentny sposób obniża stopień cieniowania w tych obszarach sceny, które nie wymagają go, jak niebo, czy ściany. Technika VRS może być również wykorzystywana do obsługi funkcji foveated rendering w grach VR, renderując więcej detali w tych obszarach sceny, na których skupia się Twój wzrok, a mniej w rejonach peryferyjnych.

Przygotuj się na DirectX 12 Ultimate z GeForce RTX

Wpółczynniki cieniowania obsługiwane w ramach technologii VRS oraz przykład zastowania w danej klatce gry


Mesh Shading


Jeśli grałeś kiedykolwiek w grę z otwartym światem, będziesz wiedział, że zwiększanie poziomu szczegółowości może w znacznym stopniu wpływać na wydajność, ponieważ jednostka CPU jest w takich sytuacjach „zalewana” wywołaniami (draw calls) dla każdego obiektu składającego się na daną scenę. Dzięki technice Mesh Shading, układ GPU w inteligentny sposób kontroluje poziom szczegółowości i jakości teselacji obiektów, umożliwiając tworzenie bogatych, otwartych światów z setkami tysięcy obiektów.


Sampler Feedback


Technika Sampler Feedback wykorzystuje tę samą filozofię działania, co technika VRS (Variable Rate Shading): pracuj mądrzej, aby redukować obciążenie układu GPU i zwiększać wydajność. Technika Sampler Feedback usprawnia obliczenia dotyczące przetwarzania tekstur i modułów cieniowania. Programiści oraz silniki gier mogą wykorzystywać technikę Sampler Feedback w celu implementacji zaawansowanych algorytmów strumieniowania tekstur, umożliwiając tworzenie dużych otwartych światów z pięknymi teksturami o wysokiej rozdzielczości, bez efektu zacinania się obrazu lub wyskakujących obiektów. Technologia Sampler Feedback może być ównież wykorzystana podczas implementacji techniki Texture Space Shading, w celu zwiększenia wydajności renderowania.

Zobacz karty graficzne GeForce RTX:

Zobacz więcej
  • Chipset: GeForce RTX 2080 S

  • Złącze karty graf.: PCI-E 16x ver. 3.0

  • Producent chipsetu: nVidia

netto 2875 , 56 netto
3536 , 94
  • Chipset: GeForce RTX 2080 Ti

  • Złącze karty graf.: PCI-E 16x ver. 3.0

  • Producent chipsetu: nVidia

netto 4640 , 84 netto
5708 , 23
  • Chipset: GeForce RTX 2080 S

  • Złącze karty graf.: PCI-E 16x ver. 3.0

  • Producent chipsetu: nVidia

netto 3076 , 36 netto
3783 , 92
  • Chipset: GeForce RTX 2070 S

  • Złącze karty graf.: PCI-E 16x ver. 3.0

  • Producent chipsetu: nVidia

netto 2081 , 31 netto
2560 , 01
  • Chipset: GeForce RTX 2080 S

  • Złącze karty graf.: PCI-E 16x ver. 3.0

  • Producent chipsetu: nVidia

netto 2885 , 07 netto
3548 , 64

Zobacz laptopy z kartami graficznymi GeForce RTX:

Zobacz więcej
  • Zainstalowana pamięć RAM: 16 GB

  • Przekątna ekranu: 15,6''

  • Rodzina procesora: Intel Core i7

  • Model karty graficznej: GeForce RTX 2070

netto 8942 , 27 netto
10999 , 00
  • Zainstalowana pamięć RAM: 16 GB

  • Przekątna ekranu: 15,6''

  • Rodzina procesora: Intel Core i7

  • Model karty graficznej: GeForce RTX 2060

netto 5121 , 13 netto
6299 , 00
  • Zainstalowana pamięć RAM: 8 GB

  • Przekątna ekranu: 15,6''

  • Rodzina procesora: Intel Core i7

  • Model karty graficznej: GeForce RTX 2060

netto 5446 , 34 netto
6699 , 00

Polecane produkty

  • Interfejs dysku: SATA III - 6 Gb/s

  • Pojemność dysku: 120 GB

  • Prędkość odczytu: 485 MB/s

  • Prędkość zapisu: 380 MB/s

  • Wysokość: 7 mm

netto 85 , 34 netto
104 , 97
  • Certyfikat 80+: 80 PLUS

  • Ilość złącz zas. PCI-E 6+2-pin: 1

  • Moc zasilacza: 450 W

  • PFC: Aktywny

  • Wentylator: 12 cm

netto 115 , 25 netto
141 , 76
netto 161 , 78 netto
199 , 00
  • Format: Mini ITX, Micro ATX, ATX

  • Miejsca montażowe 2,5'' wewn.: 3

  • Miejsca montażowe 3,5'' wewn.: 2

  • Wentylator: 12 cm

  • Wymiary:

    • Głębokość: 421 mm
    • Szerokość: 210 mm
    • Wysokość: 499 mm

netto 176 , 83 netto
217 , 50